APCOA PARKING en Duitse Telekom gaan strategische samenwerking aan.

/laatste-nieuws/artikel/apcoa-parking-en-duitse-telekom-gaan-strategische-samenwerking-aan/

APCOA PARKING Group, Europa's grootste parkeerexploitant en Deutsche Telekom, Europa's grootste telecommunicatiebedrijf hebben een overeenkomst getekend voor het gezamenlijk ontwikkelen en lanceren van een uitgebreid aanbod aan parkeerservices.

 

Het doel van de samenwerking is om klanten van beide bedrijven een zo volledig mogelijke parkeeroplossing te bieden dit zowel in parkeergarages als op parkeerplaatsen op straat.

De overeenkomst omvat onder andere de integratie van het APCOA Flow-platform als een manier om contactloos te betalen bij het in-en uitrijden in de door APCOA beheerde parkeergarages. Bovendien zal er de mogelijkheid zijn om extra parkeerplaatsen aan te bieden die vroeger na kantooruren niet toegankelijk waren voor het grote publiek in kantoor- of woonomgevingen. 

Deutsche Telekom gebruikt de Park and Joy-applicatie als parkeeroplossing. De app toont beschikbare parkeerplekken in zowel openbare ruimtes als privé-ruimtes en stelt u in staat om een parkeerplaats te reserveren en te betalen via smartphone. Door deze twee innovatieve technologieën te gaan combineren ontstaat er een uitgebreid dienstenaanbod voor parkeren op private terreinen en langs de weg in Duitsland.

In het kader van deze samenwerking dienen automobilisten een gezamenlijke parkeeroplossing te krijgen die bestaat uit elementen van beide partijen. Dit maakt het mogelijk voor bestuurders om contactloos in- en uit te rijden en automatisch te betalen (APCOA FLOW), maar ook om parkeerplek te reserveren en betalen in publieke en private gebieden (Park and Joy). Daarom wordt het contactloos betreden van de parking en de automatische betaling van de APCOA FLOW app geïntegreerd in de Park and Joy applicatie.

 

Terug to top